Great weekend!

Jag hann med bussen!! Hur mycket tur har man inte!? Angelica hade köpte lite mat och dricka som intogs under vår 4h15 min resa:) Vi hade himla kul iaf, kollade igenom guideböcker för California och Hawaii, åhh vad mkt man vill hinna med!

Trotts att hostlet sa att de inte kunde stoppa oss i rummet som vi bokat så hamnade vi i ett 4-rum och det kom inga andra:D weii. Gick ut för att hitta vita huset, gick mot ett vitt hus och tog massa kort, men när vi kom närmre så såg det lite fel ut och det var fel hus:P så vi bytteriktinign och gick en bra git mot ett annat skitcoolt vitt hus, gick lite mer och kom närmre och närmre, tog massa kort och när vi kommer ända från så är det en skylt, jobbigt nog så står det ite "white house" på den utan "Washington Capitol building" Grattis, så nu har vi tagit massa kort på hela två vita hus som int eär vita huset. Tog fika/skuggpause varannan minut ungefär, stört varmt!! minst 30 grader. Gick till hostlet för en middagsnap och sen fix för middag.

Gick till en Thairestaurang. Åt Panang curry och drack en Singha öl, fick sånna sjuka Thailandsminnen! Singah var det jag drack:P

Vi tog en sväng förbi det riktiga vita huset på vägen hem, klcokan var mycket ochdet var rätt mörkt men vad gör väll det? Vid detta laget var vi riktigt trötta, elle rjag var det iaf:P Så vi gick till hostlet och sooooov. Vaknade flera gågner under atten båda två, det var ju så varmt så vi hade fönstret på vid gavel och det lät så mycket men kände mig trots allt utvilad på morgonen, dusch och se frukost(som ingick, hur ofta händer det??) Kankse ingen frukost att hurra över men det var ju iaf en frukost.

Sen bar det av till vita huset igen, i dagsljus och så gick vi runt huset och tog kort från andra sidan och den vackra trädgården. Därifrån åkte vi till Georgetown strax utanför DC helmysig stad, så rent och fint och totalt annorlunda mot NYC, gillade det starkt! Gick runt där ett tag, shoppade inte så mkt, bara två mascaror och ett nagellack, helt enkelt för varmt för klädbeslut. Letade efter en plånbok som jag bara mååååste ha från Urban Outfitters men de hade itne den, måste åka till mallet imorgon och lägga vantarna på den!
Sen var det dax att åka till hostlet och hämta väskorna och köpa mat för bussresan. Sen en kylig tur hem, bussen var stört kall!! Sån skillnad från ute, var så skönt att komma av bussen vid 10 då det fortfarande funkade med kjol och linne ute men på bussen satt vi med jackor. Hade flera skrattanfall på bussen hem, värmen gör oss konstiga, men kul hade vi, vi satt och skrattade så vi grät medans andra sov:P

v-föräldrarna var så snälla att de åkte och lämnade min bil på tågstationen så jag slapp ta en taxi hem och sen sjönk jag glatt ner i sängen. Idag är det lika varmt som igår, över 30 grader men jag har mest hållt mig inne med Rocky, fy fan vad söt han är. Ser ut som en luddig korv på ben. Han kallas i familjen för "a big ball of fluff"

Här är lite bilder jag tog när jag var ute med honom nyss:
Han försöker ta min kamera:) Han drar i handtaget medans jag tar übersöta bilder hå honom:)



A Big Ball Of Fluff!


Nu till det viktigaste.
Världens bästa Emma fyller år idag, ringde och pratade lite på Skype, underbart att höra hennes röst, första gången på snart 8 månader!! Miss you hunnie!


Puss

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jaa visst var helgen toppen :D men goergetown är bara en stadsdel i washington dc o inte en annan stad.. ehm, du vet ju att jag bara inte kan låta bli att rättas hihi :P Men iaf, fler sånna här helger, tack!

PUSSS

2009-04-28 @ 03:29:39
URL: http://angelicamagito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0