Nu:Hej New Jersey. Snart: HEJ SVERIGE!

Jag är hemma igen fredag morgon, hur stört är inte det?! Dessutom så kan jag inte pratar normal svenska längre, allt är en himla röra och så är det numera jättesvårt att skriva på ett svenskt tangentbord och jag använder inte åäö langre utan bara a och o!

Inget mer ska inhandlas så väskorna ska packas, frågan är hur sjutton det ska gå! Ett mirakle SKA ske!

Det var en lååååång resa från hawaii till New York sista flyget på 5 timmar så hamnar vi dessutom i olika delar av planet och jag satt inklämd mellan en tjock gubbe och en bredaxlad svart bög som de fick slita från mobilen när vi lyfte eftersom han detaljerat beskrev olika dejter han varit på, det var iaf underhållande för mig:D Iaf så var det inte så jättelätt att sova inklämd mellan dessa män och vi åkte från hawaii på morgonen och landade i New York på morgonen så vi missade helt enkelt en natt, men gav inte upp utan det var frukost och shopping, men runt två fick vi ge upp då jag i princip somnade stående i ett omklädningsrum på forever 21:P

Idag gick jag ÄNTLIGEN över brooklyn bridge och sen bar det av hem till familjen. Vi ska sova här nu i natt och det är otroligt najs att kunna gå runt och äta lite vad man vill, slänga sig i soffan och vet att den är ren!

Nej detta har jag inte tid med nu, ska över till Erica snart!

Stoppa tiden!

Hawaii ar sa UNDERBART! Har jag sagt det?:D

Hittade finaste stranden jag nansin vart pa igar, herrejavlar! Tog bilder sa de kommer.

Idag har vi varit aventyrliga och har akt jet-ski och sa akte vi parasailing. Kopplades fast i en fallskarmsliknande sak och sa slappte de linan efter en bat som man svavade dar upp med varldens utsikt och pirr i magen:) Imorgon ar sista dagen i hawaii och da blir det snorkling och en sista dag i solen. Brannan har inte riktigt utvecklats som jag vill, men det ar ju inte det viktigaste trots allt!

Pengarna rinner ivag fort for internet sa jag maste fatta mig kort! Flyget gar kl 09.00 i overmorgon och sa landar vi i new york kl 06.00 dagen efter sa HEJ JETLAG!
Pa schemat nu star popcorn och cola pa rummet, har fatt resans forsta huvudvark, men det ar vall inte konstigt med konstant sol pa huvudet. Shopping blir det inte mkt, finns hur mkt fina grejer som helst och hade varit perfekt om det hade varit sommar i sverige nar jag kom hem, men sa ar ju inte fallet sa istallet ska hostklader panikshoppas i New York nar vi landar:)

Saknar er!

Hawaii!

Igar landade vi pa Hawaii, vilket paradis! Nu ar det dock 12 timmars tidsskillnad till Sverige sa det ar inte sa enkelt att prata med er dar hemma:)
Stoppade just in minneskortet i datorn och ska se om jag kan lagga upp en bild eller tva, jag hoppas!

Har fatt bett over hela jakla kroppen och de blir bara fler och fler utan att jag en endaste gang har sett vad det ar som biter mig, det enda som dyker upp i mitt huvud ar loppor for de ser man vall inte men hoppas jag har fel, det later ju ratt ackligt. Manga av dom sitter i sma klungor pa fyra bett ocg det lustiga ar att Angelica inte ha ett anda, men vi ska ta en svang forbi apoteket och se om de vet vad det ar. Ar ju van vid att bli biten av alla sorters kryp, de verkar gilla mitt blod, men jag vill garna ser mina forovare!

Livet i en resvaska borjar bli mindre roligt och jag langtar sa efter att bo bo hotell om 3 natter. Rent och fint, ensamma i rummet och man kan packa upp sina grejer for forsta gangen, weiii! Vi har supernara till stranden, det tar 3 minuter och da hinner du pa den tiden ocksa springa in och kopa vatten pa vagen, haaarligt. Dagen har tillbringats pa just denna strand och nu ska vi ut och traska lite!
Detta med bilder verkar ga mindre bra men ni ar vall vana vid detta laget:)

San Francisco var underbart! Alskar den staden och det var sakert bra for min sota sma extrakilon, hej backe upp, hej backe ner, och nagra ganger till:) Sista dagen hyrde vi en tandemcykel och cyklade over Golden Gatebron. Vi kollade pa sjolejonen vid pier 39, vi gick runt pa Alcatraz, vi shoppade, vi akte pa guidad tur, vi sag de kanda viktorianska husen, Vi gick runt i Golden Gateparken och gick in pa en sciencegrej och kollade pa fjarilar, en albinoaligator och vi har aven besokt en japansk tetradgard, fast man fick inget te! Mer an sa far ni inte veta for nu gar min internettid ut!!

PUSS!!!

tjenare!

En heldag i hollywood med en tur till alla kandishus och sedan en namre titt pa walk of fame. jag hann aven med lite shopping och nu sa ska vi bege oss till busstationen far att vanta pa bussen som gar seeeeeent. kommer bli en kul natt.....NOT!

Snabb uppdatering

puss

Leaving LA, going for San Francisco

Idag ar var sista dag i LA. Ikvall vid 23.30 gar bussen mot San Francisco:) Sa vi ska ga hela walk of fame, vi bor ju i princip pa den men har inte sett Britneys an! Om vi kanner for det sa ska vi ocksa ta en guidad tur till alla kandishus:)

Igar var vi pa en liten guidad tur till Hollywoodskylten och aven Hollywood, Rodeo Drive, Beverly Hills och lite annat smatt och gott! Igarkvall blev det fort forfest har pa hostlet med massa heta aussiekillar och sen gick vi ut. Forst till Rosevelt Hotells Bar vid en pool och palmer, asnice men lite for tyst for oss sa vi gick till My House dar det var mkt mer drag. Dock stanger dom vid tva har pa andra sidan sa vi tog en taxi hem, och traffade killarna igen, spelade lite biljard och snackade en massa, sa kvallen som sag ut att bli tidig blev inte sa tidig:P kl 4.30 kom vi i sang:)

Nej nu ska jag ga ut i solen, PUSS

Ny dag, nya mojligheter!

Jag har gatt upp, dushat och fixat mig och klockan ar bara 9.15! Bra jobbat Maria. Fast det hjalpte inte sa mkt anda for Angelica is sleeping like a baby:D

Frukost har pa hostlet och sen vill jag hitta Britney's Stjarna har pa walk of fame, vi bor ju pa hollywood boulevard sa det kan inte bli sa svart hoppas jag, fast den ar ju ratt lang;P Sen sa far vi se om vi hinner med att ta en vandringstur, skulle vara trevligt men vi ar ju bada tva forkylda sa vet inte om det ar sa smart eftersom Angie hostar!

Nej nu ska jag kolla hur jag ligger till med mina pengar pa banken och sen oskyldigt vacka somntutan:)

Venice beach/Universal Studios

Sa i tisdags sa akt vi fran hostlet i San Diego till Vinice Beach dar vi skulle bo tva natter. Blev en 2,5 timmas resa men det gick valdigt snabbt med bra sallskap. Det var jag, Angelica, Ann och Jonna. Vi lyckades ta oss till hostlet som lag 20 min fran stranden. Inte varldens mest nice hostel men vi  overlevde:)  gick till  Venice dar vi tog kort av olika slag. jag kopte en I<3LA t-shirt och sa gick vi heeeeela vagen bort till Santa Monica dar jag lyckades hitta 3rd  street dar jag var med pappa och christin for  7-8 ar sen?! Bara det att jag inte kom ihag vad det hette:P San mysig gata utan bilar och massa shopping och mat. Hittade ett stalle med underbart fresha hamburgare.

Dag tva och vi motte upp Ann och Jonna pa Universal Studios. Det blev en heldag med 3D, 4D, kolsvarta berg-och-dalbanor, ascool vattenshow, djurshow, 1h guidad tour med specialeffekter mm mm. Forlat att inlaggen inte har nagra bilder men det finns ingen kortlasare pa datorn! Ni ska fa se allt nar jag kommer hem:)

Idag har vi varit pa stranden i Santa Monica, lyckades branna rumpan och hoppas jag kan sitta ner imorgon, var sa noga med att smorja in mig sa ar lite pissed! Vid 4pm packade vi ihop, tog oss till hostlet for att hamta vara fetingvaskor och sa gav vi oss ut pa en 1,5 timmars tur med buss och tunnelbana upp till Hollywood. Bor pa ett skitfint hostel med gratis internet, guidade turer och party pa bakgarden och partyturer till klubbar. Innegarden har basket, pingis, en stor TV med biostolar och fina lampor:D Love it! Helt klart bast hittills. Ikvall ska vi ata och ta det lugnt och imorgon ska vi folja med hostlet pa en guidad tur i hollywood. Sen pa kvallen ar det party har pa innergarden sa vi far se om vi stannar har eller gar ut!

Magen kurrar sa det blir nog allt!
Having the time of my life!!

San Diego

Sadar ja, nu ar vi i San Diego. Vi har tom varit har i nagra dagar men nagot internet har det inte blivit:) Vi har gatt till stranden tva dagar och forsta dagen blev det bara lite slappande.

Hittills har allting varit toppen men idag vaknade jag med en forkylning, it sucks, men det ar sant man far ta! Vi bor mitt pa partygatan sa varje kvall somnar man till skrik, musik och hogljuda lastbilar, om jag kommer ha problem med att sova nar jag kommer hem? Nope! Igar skulle vi ga ut och festa men det blev fiasko! Vi kom inte in nanstans for de vagrar slappa in oss utan pass och dem hade vi ju inte med oss. Vi bor pa samma hostel som Ann och Jonna sa vi var ute med dom och en av dom och sa en av oss ar ju inte 21 sa det funkar inte med pass utan vi far helt enkelt forsoka med vara ID i LA med och se om det funkar.

Idag vet vi inte riktigt vad vi ska gora, ska till en historisk liten stad som heter Old Town och sen blir det kanske Zoo eller shopping.

TTYL!

Off we go!!

Nu så är vi färdigpackade! Californiaväskorna klarar nu viktgränserna och det är väll en bra början?! Väskorna som vi lämnar kvar och som sen ska med hem till Sverige har dock en hel del övervikt, men det är ett senare problem:P Tanken är att jag ska klä på mig 10 lager kläder som åker av igen när jag gått igenom kontrolerna, hihi!

Angelica kom med tåget tidigt i morse och jag kände en sån befrielse när jag kunde skita i om barnen borstat tänderna eller ätit frukost!! Hallelujah! Sen så har vi packat, packat om, lite matintag, mer packning och sen åkte vi iväg och jag köpte en lite större handväska och en mkt mindre för party, nice som bajs! Sen pratade jag lite med Tuvisen och mamma, hon är så fruktansvärt söt min lillasyster!

Nu har vi precis gjort brownies som vi ska ta med oss mot flyget och så ska vi såklart lämna lite till familjen också:D

Båda två lämnar kvar våra laptops här så uppdateringen kan bli lite kass! Men jag ska försöka visa att jag lever nån gång iaf!
Nu ska vi gå över till Erica och mysa lite innan hon kör oss till tåget lite senare.

PUSS, love you!

SATC

Jag är lite småarg, för när vi åkte på vår sex and the city tur i lördags så var det massa lappar uppsatta överallt vid våra stopp och guiden gjorde oss uppmärksamma på dem. det stog "no parking" och så datum och tider och hela köret. Gissa varför?! Där ska de spela in nya filmen!!! Många långa gator nedanför 34 gatan. Det börjar nu på fredag och jag är inte där och kan kolla!! Fatta att åka in och kolla på inspelningen, fan vad häftigt! Man får ju datum och plats från lapparna, damn!

Har nu varit ute på middag med familjen(minus pappan som jobbade) och jag gav alla var sitt avskedskort. Mamman berättade att de planerar att ta ut mig på middag när jag kommer tillbaka hit igen för att hämta väskan så det känns skönt. Jag kan inte fatta att jag är klar nu! Inget mer au pairjobb och snart inget mer New York, buuu!

Lite bilder från helgen:
Fredag, förfest på carros och Johannes hotellrum

Vilka spiror Filippa har, och kan tänka mig att carro har en utsikt:P

Jag skulle göra samma sak, menhade för korta ben och ramlade ihop på sängen, av skratt:P

Älskar bilden, ingen är med!

Jag leker käändis i limon:D

På Pink Elephant, Filippa, Anna och jag

Erica och Filippa

Johannes och Carro

Sånna här heta tjejer var utspridda lite överallt i lokalen.

Sen så fanns det hästpoliser precis utanför!

Lördag, SATC tour:

The Pleasure Chest där Charlotte köper sin rabbit;)

Den sjukligt snygga restaurangen där Big och Carrie har sitt engagement party!

Cupcakes från Magnolia Bakery där tjejerna åt cupcakes;) Min till höger, Ericas till vänster:)

Baren som Aidan och Steve öppnar, den ligger dock inte där de säger att den ligger i filmen:P

Där fick vi var sin Cosmopolitan såklart!

Resten av helgen får ni sen för det blev en satans massa bilder!

sorry

Jag har verkligen ingen tid över till blogen just nu. Idag är min sista dag i familjen!! Imorgon bär det av till flygplatsen sent på kvällen och sen går flyget tidigt på mogonen den 3:e.

I fredag var vi ute på Pink Elephant. Förfesten var på Carolines och hennes pojkvän Johannes hotellrum precis vid Penn Sation. Sen blev det Limo som vanligt;) haha till klubben. Helt okej men rätt kass musik och inte så stort.

Lördag och jag och Erica åker in till City för att åka Sex and the City tour. Skitkul att se alla ställen IRL och varje gång vi satte oss på bussen så fick vi se klipp från de ställen vi precis besökt. ska lägga in bilder och förklara allt när jag har tid!

På kvällen hade vi kräftskiva här hos mig. Det var Jag, Erica, Filippa, Jonna och Ann, det är ju så fruktansvärt gott!! Sen gick vi ut här i Jersey.

Söndag och jag går upp efter 4,5 timmars sömn för att åka in till city med Anna. Vi gick på Museum of natural history (där den första Natt på museet spelades in) Där mötte vi upp Annas kompis Anna som bor på manhattan. 23e gatan, mitt i smeten i ett pent house!!
Efter det går vi rakt igenom central park för att komma till Metropolitan mueum of art(tror det heter så:P) där mötte vi också upp Erica, Filippa och Carolina(så jag fick träffa henne igen!! GLAD:D) sen åkte jag hem för att sooooova!

Nu är en väska packad och den väger 23 kilo, på grammet! Så hoppas deras våg har samma inställningar som mig så det inte skiljer något:P Den andra är snart klar den med!

Nu måste jag fortsätta, är liiiiite stressad!