provet avklarat!

Japp så då var det gjort. Kändes helt okej men man vet aldrig, glömde cerebellum när man skulle skriva ut de olika delarna på hjärnan, typ det jag lärde mig först, men men!

Gick upp 05.30(!!!) idag för att hinna plugga en timma innan barnen skulle ha frukost, blev dock klar efter en halvtimme så det blev lite bloggläsning och en omgång spindelhärpan på datorn:P

Efter provet så tog sig jag och Anna til Starbucks för varsin latte, men ingen kaka, jag har blivit duktig! Funderar på att sätta mig med min scrapbook när jag är klar med barnens tvätt, behöver komma ikapp lite känner jag.

Fick höra nånting jätteudda av Anna. Hon och två till svenska tjejer var ute och festade med några snuskigt rika amerikanska killar i helgen. Eftersom alla amerikanare kör när de druckit så tänkte anna bara "han verkar full, måste nog ta på mig bältet" när han satte sig i förarsätet för att köra. Efter ett tag ställer han sig upp med båda fötterna på pedalerna, och upp med överkroppen genom takluckan medans kompisen bredvid håller i ratten. Gissa vem som kommer körande efter dom precis då? Jo farbror polisen. Killen som kör tar i hand med polisen och halvsluddrar "jag är nog inte i stånd för att köra, har druckit 6 öl" (vilket egentligen säkert var minst dubblet så många) och forstätter "grejjjjern är den här att jag har precis kommit hem från Irak(lögn) och jag är ute med dessa snygga svenska tjejer och känner att jag måste ha lite kul efter allt hemskt jag sett i Irak" Polisen säger då att "okej jag förstår, det är lugnt om ni bara byter förare" Så de byter förare även fast den andra med druckit en del men ser nyktrare ut och det första de gör när de åker från polisen är att köra mot ett rödljus, men hey! de har ju varit i Irak så vem bryr sig?

Hemma skulle ju detta körkort rykt direkt, ingen tvekan om saken men här är det mkt mer okej att dricka och köra. När jag är ute och äter med familjen och pappan tar 2-3 öl så är det inte ens snack om saken, klart han kör hem. om det var mer än så så vet jag inte vad dom gör, men skulle tippa på att dom kör.

Slutstasen är väll att Sverige är bäst:P
Nej nu ska jag äta en tidig lunch, det blev ju tidig frukost!

hugs and kisses:*

Kommentarer
Postat av: Heidi

Det var det sjukaste jag hört! Menmen...USA är väl som det är... Kul att du skaffat en blogg btw :p kram!

2009-04-14 @ 23:21:29
Postat av: anna

aaa jag glomde beratta en annan kul grej. polisen tittar in i bilen och ser shot skidan ja berattade om tvars over alla saten;

"is that a ski?"

"yes a shotski"

"hmm"

hahhaha

2009-04-15 @ 21:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0