Niagarafallen

I lördags åkte jag och Angelica till Niagarafallen i norra NY på gränden till Canada. Angelica kom hit i fredags och vi åkte till affären och handlade massvis med skit. Browniemix, nachos, salsa, paket med popcorn, en dricka var, toffifee, två chokladkakor och en karalmel sutraglass. Vi hämtade även upp mat på vägen hem vilket resulterade i att vi blev så mätta att vi knappt orkade äta något av det vi köpt, åt några chips med salsa, that's it! Men resten tog vi med på bussen såklart(inte glassen dock, man vet ju aldrig hur dum ni tror att jag är:P)
Lördagen bar det av och det började itne så bra... Fredag kväll så bokade vi en taxi till 05.50 lördag morgon. 05.50 ringer taxibolaget och säger att "tyvärr! vi har ingen bil åt er, men det var väll snällt att vi ringde så ni slapp vänta och vänta?! vill ni ändra er reservation till 07.30 när första föraren börjar?" Jävla idiot, vi kan inte ändra det, varför skulle vi isf straffa oss jsälva och gå upp klockan 5?? Fick helt enkelt gå upp och väcka min värdpappa som inte var alltför glad men han körde oss iaf:D

Bussresan på 8 timmar + mat och toastopp kändes faktiskt inte så lång. De hann visa 2 filmer, rosa pantern 2 och Transformers. Jag had einte sett någon av dom så bra valt:) Bussen var full av indier, kineser, vi två och två par fruktansvärt fula killar från något östland som knappt kunde engelska. Vi hade lite roligt åt dessa killar, de var fruktansvärt fula(fy vad elak jag är, men det är sant!) men de stog lutade lite nonchalant mot väggen och rökte och trodde de var hur häftiga som helst, jag kunde ju inte låta bli att kolla och de tror såklart att man tittar för man gillar vad man ser. Vi fick vänta i 10 minuter innan vi lämnade manhattan för att de sprang och köpte öl, och detta upprepade sig sen heeeeela resan! De var alltid sist på bussen och alltid sena, damp! Dessutom så hade de samma kläder båda dagarna:P


Jag smygfotade snubbarna från bussen:P

Framme vid Niagarafallen skulle vi åka båten som åker utmed fallen. Först är det ett fall som heter American falls som ligger på NYsidan och sen Horseshoe falls som är som en stor halvcirkel som mestadels är inne på Canadensisk mark. Alla fick en superhet blå poncho innan man gick på båten, Maid of the Mist, och mist, det var det! Var som att stå mitt i ett regnoväder:)

       


Amerikanska fallet till vänster, hästskon syns knappt men är längst bort i bild.


Det blåste lite:)


Bron över till Canada



Amerikanska, med en fin regnbåge:)






Sen såg vi en film om fallen och olika historier som handlar om dem.
Efter det åt vi mat och sen när det blev mörkt tändes stora strålkastare i olika färger som lös på fallen.


Hästskon i olika färger:)


Canadasidan på andra sidan hästskofallet!





Sen var det dags för en 2,5 timmars bussresa till hotellet och jag slocknade direkt i vårt fina rum:)


Dag nr 2 och klockan ringer 05.45, weii:)
Dags att åka till thousand islands. Såg ut ungefär som Stockholms skärgård, hade nog varit finare om det inte REGNADE hela dagen! En båttur i området, på Canadensiskt vatten så nu har jag även varit i Canada! haha.

De hade fina hus:D Enligt guiden så kostar ett hus här runt 5 miljoner dollar, fast då ingår ju hela ön också:) Det var alltså ett hus på varje ö:)


Coolt hus!


Detta stackars huset mådde inte så bra och var påväg ner i vattnet!

Sen var det bara att sitta ner i en buss några timmar till, träsmak i röven, oh yes!

Gick hem från tåget med, tog mig en timma. Var inte så farligt den första biten men strax efter mataffären Path Mark tog trottoaren slut och det var ite lika kul att gå bland bilarna, men det gick!

Gud vad bilder det blev, nu ska jag kolla på Royal Pains och äta nachochips och salsa:D

PUSS

Kommentarer
Postat av: ida

åh häftigt o åka dit :) verkar som ni hade det jättebra! vi tänkte åka dit med om vi tyckte att två veckor i new york blev för mkt, men ah, de blev de ju inte direkt ;) hahaha.



jag? lugn? no way. har massa kvar i köpa. kom på igår att jag nte har några smörknivar eller bakskålar duvet ... sen är de massa saker kvar haha. men en dryg månad bara kvar nu:) weeiho!

2009-08-04 @ 11:25:43
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: ida

ja exakt, de är mkt mkt viktiga saker! man tänker inte på de lixom! ;) haha. vilka skålar? dom har jag nog inte ens sett ... :O



ja naturen är rätt fantastisk. dock var de inga hetingar med er på bussen i must say .... ;)

2009-08-04 @ 16:51:47
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: ida

haha du o ditt röda ;) vart finns dom då? finns dom ens i sverige? haha.



ja do var verkligen inte vackra.. men jag har en fulare... vill du se? haha. http://www.youtube.com/watch?v=WF3wHftuxAI

2009-08-04 @ 17:19:44
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: ida

ojj sedär ja, de finns i svedala, det kan man inte tro. men de va fina :) känner igen dom, men dom är dyra hörrö, över min budget haha!

2009-08-04 @ 17:29:45
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: ida

sv: haha ja jag med, men dom ska inte visas så mkt som du säger ;) som TUR är!

2009-08-04 @ 17:55:12
URL: http://idapida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0