sådär ja...

Nu är jag äntligen här igen, det har varit en lugn men upptagen helg och så MÅSTE jag komma ihåg att ladda kameran eftersom jag ska ner till ericas familjs(egentligen deras vänners) hus vid Jersey Shore på fredag. Ska bli superkul! Erica åker imorgon eftersom barnen och mormor och morfar redan är där och så kommer jag och ericas värdföräldrar Jennifer och Doug på fredag. Tur att de är så fruktansvärt trevliga annars hade det inte varit kul att sitta fast i samma bil i 3 timmar:P haha. Det ligger nära Atlantic City (ett lite mindre Las Vegas) så om jag har tur får jag gambla lite med:D Detta kommer vara min näst sista helg inna jag reser iväg.

Så i lördags efter min himelska shopping (lite osäker på skinnjackad dock, den är midjekort och tror jag vill ha en längre. Tycker den är skitsnygg, men hur länge kommer det modet hålla i sig?  en längre jacka kan jag nog ha i några år och dessutom lite värmare till hösten!) så hämtade jag som sagt upp Angelic aoch så åkte vi till Cheesecake Factory, de har ju så god mat! och cheesecake!
Jag tog lax med kapris och spenat, hör och häpna! Jag gillar kapris riktigt starkt nu, något jag lärt mig under mitt år här:)
Som alltid så var man alldeles för mätt för cheesecake när man ätit upp så vi tog originalcheescake med jordgubbar To-Go!


Mums, bild från angie:)

Sedan blev det bio, The Uggly Truth. Förutsägbar men rolig, vid två tillfällen skrattade jag så magen kramapde och tårarna rann:D Sen bio så vi kom hem vid 1 igen och stupade i säng.

Söndag och jag ska åka till Long Island för att träffa underbaraste Carolina! Sånt energiknippe och du kan omöjligt vara sur och tvär med hene i närheten, kommer sakna denna fina flicka något enormt när jag kommer till Sverige. Blir upphämtad på stationen och vi åker till stranden, det har varit snuskigt varmt här nu i några dagar.

Stranden:)


Carolina!

Vi stog ut i 2-3 timmar sen åkte vi för att shoppa lite, fast det blev inget köpt. Men det är ju alltid kul att titta. Jag är ute efter en handväska så det ska jag leta efter imorgon.

Hungern slår till coh vi bestämmer oss för att IKEA låter suuper så det blir köttbullar med potatis, sås och lingon. Till efterätt varsin übersöt prinsesstårta:D


Carro är SUGEN! Kolla tårtorna! Är de inte för söta? Självklart dricker jag lingondricka, man får ju passa på:)


Sen tvättade vi BMWn som Carro glider runt i. Jag tycker alltid det är lika kul;D


Självklart fick jag en guidad tur av hennes hus och sedan hamnområdet. Turligt nog prickade vi in solnedgången, underbart vackert! Jag trivdes i min nya outfit


Åhh, eller vad säger ni?


<3 Ursäkta min stela hållning:)

Nu blir det jobbjobbjobb i en vecka så kommer nog inte ha så mkt tid för bloggen, sen en veckas semester och sen två dar jobb igen och sen bär det av på RESA!!

Fick lite halvpanik på tåget efter jag sa hejdå till Carro(hon ska resa i 2 veckor med familjen så det var vår sista dag ihop) Jag vill inte hem! Jag skulle inte klara av att stanna heller, men det betyder inte att det inte är svårare än "planerat" att åka hem, fick verkligen andas lugnt för att inte freaka! På min fritid trivs jag ju som fisken i vattnet, kan inte tänka mig nått bättre(ska bara flyga hit mina vänne roch familj:P) just nu och vill itne skiljas från det. Har alltid haft svårt med avsked, både från människor och platser. När jag var yngre så var jag alltid tvungen att vara den sista som tog på något i hotellrummet eller vad det nu var vi skulle lämna, låter lustigt men jag är rätt lustig:P

Nu: sängen!

PUSS





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0