Helgen i Göteborg

Nu ska jag dra helgen tänkte jag:)
Hade lite småproblem innan jag åkte, fick order av pappa att fylla på spolarvätska så att den inte skulle frysa, skulle använda torkarna på vägen till macken och hela rutan blev täckt av is så jag höll på att köra av vägen så det var smart tänkt av pappa. Fyller iaf på och det blir fortfarande is(!) plus att ena sprutan inte sprutar nått men det hela har redan tagit för mkt av min tid och jag ger mig av:) lite siktproblem fick jag allt men jag kom fram iaf. Fix och trix och sen åt vi på en restaurang(Jag, Johanna, Klara och tre av Klaras vänner) supergott, gyro med friterad potatis och tsatsiki, mmmm!
Hem till soffan och Friends:D

Lördag och Klara åker hem till Jönnet medans jag och J drar ner på stan för julklappsshopping. Sushi till lunch och det var den enda gången på i princip hela dagen som vi satt ner. var på fötterna från 11.30 till 22, fötterna svullnade tom upp på kvällen, haha!
Träffade Lotta på stan och det var underbart att se henne, en lång och hård kram blev det såklart efter nästan 18 månader isär. Stötte även på hela familje Lindberg lite senare:)

Vid 5-6 ville båda bara lägga sig ner mitt i nordstan och sova men jag bestämde att vi minsann inte skulle kasta bort kvällen så vi gick till Liseberg. Så underbart mysigt!! Lampor, provsmakningar och julkänsla till 100%. Jävligt kallt dock fast vi var påpälsade som sjutton. JAG VANN 2:A PRIS på chokladhjulet:)

Hur ofta vinner jag? NEVER!


Träden var jättevackra! Fatta vilket jobb! I bakgrunden ser ni Lisebergstornet som såg ut som en gigantisk julgran!


Johanna. Fontänen var istäckt, såg väldigt häftigt ut.


Luvan var min bästa vän:D


Konståkning, sjukt duktiga 10-12-åringar som åkte och hur lätt kan det vara att åka i kanindräkt?

Ungefär här började Johanna stapla fram med förfrusna fötter som inte gick att röra så vi fick leta upp en av de små eldarna på området så hon fick värma dom lite, slutade med att det rykte om skorna, haha!


Myyyys!


Asgarv såklart!


Vi köpte varin pepparkaksklubba som smakade peparkaksdeg! Jag lekte lite med min och folk undrade nog om jag hade alla hästar hemma där vi stod och asgarvade mitt i ingenstans med en klubba inkörd i käften:P

Lyckades ta oss hem trots stelfrusna kroppsdelar och så blev det såklart mer Friends:P
Ännu mera på söndagen såklart och så drog vi oss hemåt runt ett nån gång tror jag.
Underbar helg! Tack älskling!


Som ni vet så är jag klar med mina inköp så jag gick in på Salongen på smedjegatan för att se om de hade nån ledig tid för att vaxa mina ögonbryn och de hade tid direkt så jag hoppade in i ett av rummen och fick en tjej som jag inte brukar ha så jag förklarade tydligt att jag inte villa ha dom så mkt smalare, bara lite finlir på "luddet" runt om. Så blev det inte riktigt, jag har väll 1/3 av mina ögonbryn kvar!!


Säkert ingen annan som tänker på det ens, men jag stör mig!! Men, det växer ju som tur var ut igen!

Nu ska jag slå in det sista:)
PUSS



Kommentarer
Postat av: ida

jaaa, han står på min önskelista med, eller snarare kravlista, ska vi bråka om han? ;) haha

2009-12-21 @ 22:46:16
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: ida

hrrmmff... jag tar de helst i min lägenhet? jag har nackdel av sjukdom och fördel av hemmaplan = det är jämt?!

2009-12-21 @ 23:00:06
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: ida

HA HA HA, det var ett förjävla bra förslag, DET gör vi. så har vi varsin vi kan gosa med hela nätterna :)

2009-12-21 @ 23:07:29
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: Sosso

Visste e pepparkaka gött men en klubba i den smaken tror jag inte skulle falla mig i smaken :P



Men va fint det blir mnär mörkret faller och ljuset syns som bäst =)



Ser ut som att du haft en lyckad dag



Kramis



Sosso

2009-12-22 @ 10:34:20
URL: http://lomia.blogg.se/
Postat av: ida

hahaha njaa jga vill ha orginalet !!!



och du, jag var precis på vårdcentralen.. halsfluss it was =( BUHUUUUUU!

2009-12-22 @ 21:43:18
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: ida

jag mår AWSOME ;) jul snart ju. blir mys med mamma o pappa kväll och bara NJUTA av livet..



det får vi verkligen hoppas men jag tror dom höll sig ganska bra i min egen hals, annars ska min hals få SPÖ!!

2009-12-22 @ 22:04:05
URL: http://idapida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0