Here we go!

Då ska vi se, jag har precis pratat med pappa för att uppdatera mig lite.

Okej, såhär ligger det till. Det är alltså så att min bonusmamma var ute och red med två vänner. Hästen sparkade bakut och hon flög av, landade på marken och låg kvar där orörlig, med bruten nacke. Åkte ambulans till närmsta sjukhus, medvetslös och förlamad. Flugen i helikopter till Uppsala där de opererade hennes nacke. Det var 5e nackkotan som krossats totalt.

Idag blev hon körd i ambulans till Jönköping för att rehabiliteras. Hon pratar normalt och hon kan röra armarna, men kan inte använda händerna. Tror hon har känsel i benen men kan inte röra dom. Hon är fast besluten att träna upp hela kroppen, hon är ingen som ger upp i första, andra eller tredje taget! Det kan ta ett halvår innan vi vet hur mkt rörelse hon kommer att få tillbaka.

Vi har bott ihop sen jag var 5-6 år så hon är som en extra mamma för mig och det känns väldigt jobbigt att vara här borta när jag vill sitta där brevid henne och uppmuntra och underhålla. Hon är stark, väldigt vältränad och fruktansvärt envis så hon kommer kämpa tills hon blir bra, inga tvivel! Jag skickar positiva tankar!:)


Älskar dig<3


Kommentarer
Postat av: ida

ja den var supersöt, ron är ju lätt min nya favorit. störtskön kille asså :) både han och harry ahde riktigt roliga perioder med liquid luck och kärleksdrycken, haha!



vad skönt att hon iaf har känsel ju, det gäller att vara bestämd och kämpa, ingenting är omöjligt. måste kännas skönt att du har fått en rejäl update nu och har koll på läget?

2009-07-28 @ 16:19:11
URL: http://idapida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0