Regnet det bara öser ner...

Ja, vad kul, det har fullkomligt öst ner sen jag vaknade i morse.
Jag skrev ett inlägg igår men hade inget nät så här kommer det:

"Jag orkar numera inte bry mig, så kort tid kvar och man vill ju inte förstöra stämningen. Det är den stora nackdelen med att vara au pair. Eftersom du bor där du jobbar så tar du inte upp saker med familjen som du borde. Det var en av sakerna de sa hela tiden på au pair-skolan första veckan i USA, "kommunicera, säg till om något är fel eller irriterar dig", men hur kan man göra det? Man vill ju inte bråka och argumentera. Vem vill bo i en familj med tryckt stämning? Denna gången är det så att min värdmamma idag skulle vara volontär i templet de tillhör, hon ska släppa in människor som ska hämta grönsaker. Jag tog ju hennes volontäruppgift i skolan för ett tag sen, att servera pizza. Det hade med L att göra och hon kunde inte den tiden och hade faktiskt försökt byta bort sin tid men det gick inte så jag erbjöd mig för att vara snäll. I morse sa hon till mig att hon skulle stå i templet idag men "Jag tänkte att du kan göra det så stannar jag hemma med L" Alltså? Ahhhhh! Snälla jag är din au pair/nanny/barnvakt, inte någon som du kan dela ut DINA uppgifter till. Hon frågade inte ens om jag ville göra det utan sa bara att jag SKULLE. Jag bli så trött och ännu lite mer sugen på att åka hem. Eller åka hem vill jag inte alls(förlåt släkt och vänner, det är inte er det är fel på:P) men vara au pair är jag så fruktansvärt trött på, just av anledningen att man inte kan säga vad man tycker och att man 24/7 trippar runt på tå i huset, även fast man egentligen är off. Man är aldrig helt off, endast om man tar sig ur huset.


Så nu sitter jag här på en stol, säger hej och ler falskt mot människorna som kommer in, inget internet har jag heller så sitter och skriver i Word. Något som jag faktiskt ska våga ta upp med K är att jag inte tänker vara inom "komma-hem-på-10-minuter-avstånd" hela helgen när farmor och mormor ska ta hand om L när föräldrarna ska på semester. Hur mkt ledig är jag isf? Inte mkt alls. Antingen får de säga att jag ska vara hemma 10 timmar på lördag och några timmar på fredag och så blir det söndag ledigt, eller så kan jag vara nära hemmet under de timmarna, men min söndag är helig och jag tänker inte slösa den på att vara hemma, har ju knappt några helger kvar. Hoppas på att de säger att jag får åka till Princeton och Angelica iaf om jag har telefonen på mig hela tiden eller nått. Detta vet inte Angie om än:P så det är väll bara en tanke än så länge men man kan ju hoppas:)


Nu ska jag spela lite spel för att fördriva tiden.


PUSS"

Har nu släppt detta lite:) haha. Fortfarande så förstår jag inte riktigt vad som får henne att tro att hon kan skicka mig men jag gjorde i princip ingenting så what's the big deal?! Tror bara jag börjar bli lite trött på allt men har ju bara 28 jobbdagar kvar:D




Kommentarer
Postat av: ida

oh my, fan va taskigt.. har dock hört många som säger att dom är "mer än au pairer" och så ska de ju INTE vara ... förstår om du är förbannad, prata med dom, typ på slutet så man slipper den tryckta stämningen ;)



ja men DÅ ska jag ta o se den, haha. nu blev jag aspepp, gillar inte the dark shit ;)



nej ingen till röd mixer. blev bara desperate säs 1, twiligt filmen och lite flytta shit som sköljmedeln o sånt.. tråkigt va? :P haha

2009-07-21 @ 17:16:01
URL: http://idapida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0