Låt barnen vara barn!

Alltså det är helt otroligt hur hårda de är mot äldsta killen D på 11 år. De skriker och skäller på honom hela tiden och inget är bra nog. Kan förstå att de blir upprörda ibland för han har en tendens att gör allt annat än det han ska göra(sina läxor) men snälla..han är 11 år! Och något sorts problem har han ju, med koncentrationen alltså.

Min föräldrar har aldrig pushat mig så, klart de har velat att jag ska plugga och mamma har gett mig några utskällningar för att jag gör allt i sista minuten. Här får man alltid 100 poäng som full pott på prov, när man blir äldre kan man få mer pga "extra credit" frågor men det är han för ung ut och de blir arga om han får under 90, alltså, jag vet inte vad jag ska säga, ska aldrig göra så mot mina barn iaf!

Jag har glömt att berätta en fruktansvärt skrämmande sak som hände på midsommarafton. Erica träffade en kille och vi stog och pratade några tjejer och några killar. Erica får en drink av killen som hon langar över till mig för att smaka. Får en sur blick av killen som köpt den men äh vad fan! jag surplar, rör runt med sugröret, surplar lite mer kollar ner i glaset och ser nått på botten, virvlar ännu mer med sugröret och undrar vad fan det är, får en känsla och kör ner hela handen i glaset så halva drinken hamnar på golvet( erica undrar vad fan jag håller på med och skäms lite halvt för mig:P) får tag i något och fiskar upp ett rosa piller
"alltså erica det är ett piller i din drink!!"hennes ögon spärras upp och hon skäms inte längre över mig:P

Får höra senare att killen frågade var hennes drinka var när jag hade den, och det plus blicken jag fick när jag drack den ger mig en hel del misstankar!
Känner mig själv rätt fördomsfri, men tydligen inte då det slog mig att vi varit på massvis med klubbar med nästan enbart svarta människor och inget har hänt, sen går vi till ett ställe med nästan enbart svenskar och erica får en drink av en svensk kille med ett piller i!!
Jag blir så förbannad och shit vad förvånad jag var när jag förstod vad som var i min hand, har kvar pillret och vill verkligen veta vad det är för något men yttersta lagret har lösts upp så det är inga "stämplar" på den.
Jag är bara glad att jag upptäckte det, usch vad hemskt om något hade hänt, fan vad katastrofalt kvällen hade kunnat sluta!!

Nu ska jag gå och sova tänkte jag, det blir zumba med erica imorgon:D

PUSS

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej Hej!



Jag deltar i en tävling som Veckorevyn har ordnat där flest röster vinner en dator. Jag skulle bli väldigt glad om hade lust och rösta! Det enda du behöver göra är att trycka på länken och sen på snäckan!



http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351



KOmmentera gärna tillbaka!! Och TACK så mkt!

2009-06-23 @ 11:03:56
URL: http://metrobloggen.se/miiia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0