Underbar söndag och blärkig måndag

Ingen rolig dag idag. Var någorlunda fint när jag vaknade runt 11, var okej till 2-3 nån gång sen gick det utför med regn och åska och mer regn!
Har haft tre barn som bara har klagat på allt hela dagen och har märkt varenda ägodel i huset med namn inför camp om två veckor, fan vad skönt det ska bli att slippa 2 av 3 barn i 7 veckor!!!

Söndagen i NYC var underbar! Jag, Erica och Filippa åkte in runt 12 och sen kom Carro och Issa senare. Vi gick genom chelsea till the village och åt lunch på ett ställe med skitotrevlig personal, men vi fick iaf se en kändis. Eller iaf någorlunda känd i USA, i sverige vet jag inte riktigt:P Finns The Real Houseviwes of New York hemma? Iaf så såg vi en tjej som likande Bethany från det programmet. Jag tänkte att fan nu ska jag inte va en lite pussy som inte vågar:P så drog med erica och frågade om det var hon och om jag fick ta ett kort. Hon var skittrevlig och ställde glatt upp(klart b-c kändisar blir glada:P) Tjeje som hon stog och pratade med tog kortet och Beth hade sällskap av en man och en hund, vem var mannen? en ny kille? hon var ju singel sist jag hörde nått.


Tjejen till höger med solglasögon och en snordyr LV-väska, men vem är killen med hunden?


Oh yes!

Tog oss vidare till svenska caféet FIKA, som såklart var stängt! Mötte upp Carro och Issa de åt mat och sen vidare till Starbucks för kaffe och kaka.

Vi hade kul på Starbucks:P


Minnes"vägg" från 11 september

En lugn och relativt händelselös dag men lite action hade vi. På tåget in så var det ett gäng med äkta "gangsters" ni vet killar man itne vill kolla för länge på för man inte direkt har någon dödslängtan. När vi ska gå av så ställer de sig upp och en av killarna rättar väldigt odiskret till sin pistol som han har i byxlinningen. Behöver jag säga att vi valde att gå ut genom en annan dörr?

På väg till tåget efter starbucks så går vi förbi en hemlös kille som halvligger mot en vägg med uppknäppta byxor och leker med sin pirresnopp, också sådär lagom trevligt en lugn söndagseftermiddag. Ännu roligare när han ställer sig upp och går i vår riktning, men vi klarade oss från hemlösa snoppar!

Kvällen slutade i ericas soffa med små popcornpåsar och filmen step up


Nej nu ska jag gå hem till erica för lite bachelorette:)
kisses

Kommentarer
Postat av: Anonym

aa jag alskar betthany! haha

2009-06-16 @ 17:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0