Chill i NYC med mammsen och tuvisen!

Har precis kommit hem från sässongsstart av bachelorette hos Filippa med Erica. Lite heta emerikanska killar, en bristvara så när det visas hud så har tvn allas odelade uppmärksamhet:P

Innan dess så var det au pairmöte med gruppen, trevligt värre. Har numera en supergullig LCC istället för det jävla puckot som jag hade i den förra familjen. Denna bryr sig faktiskt om hur man har det, är inte det ovanligt?! Intog starbucks i Ramsey, dock så finns det visst 3 starbucks i Ramsey, vilket vi uppenbarligen inte hade koll på, så självklart befinner vi oss på fel:P Bara till att byta:D Något intressant var att LCCn, jag och erica diskuterade mat här vs. hemma. Lccn, som faktiskt har ett namn, Christina, säger att amerikanare är dumma och tror att man ska äta allt fettfritt och att de inte tänker på att det då är 60 kg socker i istället som ju ändå blir fett tillslut. Hon är helt klart den första som erkänner att amerikanare har en skruvad syn på detta med fett. Har jag sagt att min familj bara dricker fettri mjölk? Jag kollade vad det stog att det var i istället och det var sjukt mkt socker, fattar inte hur man kan vara så naiv!

Igår åkte jag in för att möta upp mamma och tuva, var ett himla stöhej att hitta dom kan jag ju säga. Skulle mött dom utanför penn station när jag kom men får ett sms om att de är på 6 ave och 40 st, själv är jag på 7 ave och 32 st, så jag traskar iväg, kommer fram men ingen familj i sikte, messar och frågar var de är och de är nu på 6 ave och 34 st, jaha...så då går jag dit, precis när jag kommer fram så dimper detta ner i inkorgen" nu är vi på 7 ave och 40 st, var är du?" svaret de får är "driver du med mig?! STÅ STILL!" och så blir det till att gå uppåt igen, herregud!! i över en timma gick jag runt! SNacka om fördröjning i sms, grattis till ett kasst amerikanskt mobilnät:P(vi skyller allt på amerikanerna)
Bild från i lördags:

Först blev det frukost buffe på ett ställe jag varit på förut när jag var där med John, erica, carolina, emma , tror det tom var mer folk men vet inte vilka:P

Sen så gick vi till ett barnmuseum som jag inte kommer ihåg namnet på just nu. Trots en bra förklaring i guideboken så var det kanske inte riktigt uppbyggt för tuvas ålder utan mer för yngre barn, men vi roade oss med klossbyggande och sagoberättande:)


Hon klättrade:)


Jag byggde ett torn som klarade av att bära upp min vattenflaska:) Fasen vad kul det är med klossar!!



Efter det så gick vi maaaaassa gator, från 83-46 för att se The Little mermaid på Broadway! På vägen inhandlades de sötaste rosa lackasandalerna till Tuva, önskar de kunde haft dem i större storlekar också:P Underbar show, är väll en barnshow men jag älskade det. Jag upptäckte att en kvinna rakt bakom oss pratade svenska, ungen snackade både svenska och engelska och efter ett tag kom det en amerikasnk pappa. Senare så upptäcker jag att även de precis till vänster om oss pratar svenska, en svensk mamma med amerikansk/svensktalande flicka, vad är oddsen?!

Ursula var en riktig cooling!


Ariel såklart:D

Sen blev det middag på ett riktigt fancy BBQställe och sen slappade vi på hotellrummet med fia med knuff och ordlekar innan mitt tåg tog en supertrött maria hem igen!

Middag:

Jag och grynet är glada, men trötta!

Puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: ida

det är en bok med info om ALLA avsnitt som finns med satc, eller till sista säsongen då, och info om kläderna, killarna statistik på vilka killar dom did och did not typ .. den är askul :) finns på urban outfitters och i rabbitaffären och hbo butiken vid rockerfeller :)

2009-05-19 @ 12:03:41
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hhahah vad roligt det där lät men kanske lite väl irriterande extramotion (det där springandet fram o tillbaks menar jag). O satc-boken såg jag med på urban outfitters, på rea tillomed :P tror den kostade 5$ om jag tänker på samma.

Ha det bäst gumms!

2009-05-20 @ 04:16:00
URL: http://angelicamagito.blogg.se/
Postat av: Sabina - 16 och mamma

Hej!

Jag har just börjat skriva såkallade diskussions-inlägg i min blogg och jag har tänkt fortsätta med detta - gällande rätt starka ämnen som veckans diskussion-Abort.

Skulle blir jätteglad om du kände för att kika in och lämna ett avtryck av din åsikt om just detta.



Tack på förhand!

Kram

2009-05-20 @ 14:11:46
URL: http://saabiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0