jobbelijobb

Idag är(var) min lediga måndag i repan, men den är inte så ledig längre. Skulle först jobba 18-22.30 tror jag vi stänger, sen ringde desirée och frågade om jag kunde börja tidigare så hon fick sluta:P så n börjar jag 16.30 istället. PENGAR! Kanske lite sent för att jag ska kunna använda dom till julklappar, men ändå!

Helgen var mysig som sjutto. Lite marknad på öa i lördags och så lånade jag första boekn i twilight på bibblan. Tänkte läsa dom på svenska nu:D Hade lite problem med att fatta vilken som var första boken då dom har översatt dem så fult till svenska, men den hette visst "Om jag kunde drömma" (eller?) iaf så började jag läsa lördag kl 18 och var klar söndag kl 19 så nu är det dags att se om bibblan i jönköping har nummer två:)
Igår var det dags för julskyltningen på Visingsö. En tipspromenad runt halva ön(kanske ite riktigt men nästan) Med lotteri och försäljning på vägen. Handlarn(mataffär) hade satt upp presenning som en stig i hela affären med skyltning i små hål runt omkring och bjöd på skinkmacka, pepparkakor, saft och kaffe. Nästan så jag blev rör med hur mkt tid och energi dom hade lagt ner! Önskar att jag hade tagit med mig kameran så ni fick se. Tomtarna som var i kylen där filen och mjölken och allt det brukar stå var übersöta:)
Man fick titta på allt i brandbilen och ambulansen och gissa vilken storlek de 30 brandmännen hade tillsammans(två stövlar var)
Sen var det glögg i cafét och jag köpte ett jättefint egengjort julkort av en tjej!

Nej nu ska jag åka så jag hinner springa in på donken och köpa en mc feast som sen lunch!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0