How to save a life.

Har nu lärt mig Hjärt och lungräddning ytterligare en gång. Nytt för idag var att vi fick lära oss att använda en hjärtstatare som vi har i receptionen. Känns skönt att ha sett den och veta hur den fungerar om något mot förmodan skulle inträffa. Jag och HLR dockan trivdes skitbra tillsammans:D

Me and my homie!

Tandläkaren gick jättebra förresten! Eller, ahh, han skulle ju såklart röntga mina tänder. När jag opererade bort mina visdomständer så skrev de tydligen till min tandläkare att en bit av ena tanden fortfarande satt kvar i min käke så han ville ha ett kort på den. Det är ju digitalt nu för tiden så en svart plastgrej trycks in i käften på dig och bilden kommer en halv sekund senare på dataskärmen. har alltid hatat röntgen, får kväljningar, det skavar hål och hela faderullan men det gick bra, i början...Sen skulle speciella kort tas allra längst bak och där tog det stopp och blodet flödade från sår under tungan där det skavde tillslut, men han fick vad han ville och jag behövde bara betala 110 kronor när jag gick!
Fråga mig inte varför det var så himla billigt, det är två avdrag på 300 kronor för Allmänt tandvårdsbidrag på kvittot så 600 spänn minus, I'm not complaining!

Tog en sväng förbi donken och åt lite på vägen hem och nu kollar jag på extramaterialet från Hollywood fruar på tv3.se. "Det är som en smekning i rumpan" - Anna Anka

Nej nu ska jag sussa

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0