Russian Roulette

Gillar Rihannas nya låt Russian Roulette, och jag gillar henne! Damn Chris Brown, jag gillade ju honom också men dissar hans musik av princip nu! Hoppas innerligt att jag drar om någon slår mig men men kan ju aldrig veta vad kärlek gör med hjärnan!
Måste bara säga att rysk roulette är totalt jävla stört, men om man vill ha lite spänning som med stor risk slutar i död så go for it! psyko!!

Trevlig fika på Claras med Ylva, catcha up lite såklart! Tycker ändå att jag har lyckats rätt bra med att hålla kontakten med vänner från högstadie och gymnasie tiden:)
På idag sitter ett vitt linne fån H&M, en gul omlottkofta från Nordstroms(USA), en kjol(egentligen en klänning) från Forever 21, jacka från nånstans i SoHo och mina låga boots från DSW(USA)



Hahaha!

Har taggat ner på Café World. Tänkte lägga min energi på annat, kanske bara titta in någon gång per dag:P haha!
Har funderat en massa på jobb och plugg idag och vet inte alls vad jag vill:S Säger till alla att jag ska söka Hälsoprpmotion och det vill jag väll, men jag tänker itne på det längre. Bara säger det för att det är enkelt och tänker söka det för jag orkar inte grubbla mer. Vill jättegärna gå utbildningen, det är inte det, men jag vet inte om jag vill jobba som det! Säga åt folk vad de ska äta, och vad de så hålla sig borta från. Komma med pekpinnar och hela tiden jobba med överviktiga eller människor med sjukdomar. Ja gud, det är alldeles för mkt tankar just nu! Skulle lätt kunna tänka mig sjuksköterska, gärna på akuten eller ambulans, eller barnmorska. Men jag vill tjäna pengar, sorgligt nog så går jag en hel del efter just det. Jag vill inte tjäna 15000, utan det dubbla. Kanske måste jag prioritera om?!
Det har blivit mycket med vården här det sista, mkt sjukhusprogram på TV, hälsar på C 3-4 gånger i veckan på Ryhov. Jag ser hur mkt personalens inställning gör för patienterna, en taskig och negativ inställning gör ju patienten negativ och utan hopp, hur lätt är det då att bli bättre och kämpa? Jävligt svårt ska jag säga dig!

Nej nu är det sluttjatat för idag!

PUSS


Kommentarer
Postat av: Cornelia

personalen gör otroligt mycket skillnad på huruvida tiden inom vården ska bli positiv eller negativ. vet tyvärr alldeles för mycket om det där själv. och om du nu skulle välja sjuksköterska så finns det ju massor av olika arbetsplater. man måste ju inte jobba på en avdelning, som innebär kvällar, nätter och helger. man kan arbeta inom företag, på behandlingshem, vårdcentraler... möjligheterna är enorma. :) om man bara vågar tänka stort. haha. kram

2009-10-23 @ 08:36:06
URL: http://tussitussilago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0