All the right moves

Hittade låten på Ericas blogg och belv försälskad direkt:) All the right moves - One Republic!
En sväng till skolan och det gick hur bra som helst. Känns som läraren gillar mig och jag är lagom aktiv på lektionerna och i grupperna. idag delades vi in i grupper om 5 och skulle prata kultur. Riktigt intressat och lektionerna är så annorlunda mot tidigare utbildning. I min grupp var vi 2 svenska tjejer, en kille från pakistan, en kille från china, en kille från nigeria och en tjej från singapore. många HELT olika kulturer helt enkelt. en del har arrangerade äktenskap, en del äter hundar en del har bestämda kvoter med folk från olika etnisk tillhörighet som får bo i samma hus och en del måste ner på knä och buga när de möter någon från annan samhällsklass. Ska skriva mer om detta senare tänkte jag för det var så intressant!

Sen tog jag och Helena en promenad runt munkan och sen lunch på Bernards. Hemmma en sväng nu för att chilla och hämta friskiskläderna inför värdningen i repan. Ska åka alldeles strax för att hinna till optikern!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0