Innan jag dör

Idag är jag på dödstankehumör. Det händer inte så ofta så det är nog bara nyttigt. Har drömt massa lustiga saker om både det ena och det andra, kan inte riktigt komma ihåg vad men det var inte kul iaf. Började läsa boken Innan jag dör av Jenny Downham igårkväll och hade som vanligt problem med att sluta. Det är Tessa 16 år som har leukemi och vet att hon ska dö. Hon gör upp en lista med tio saker hon ska göra innan hon dör. Kan inte låta bli att läsa om såna här saker, vet ju att jag mår dåligt efteråt men jag läser ändå. Vet inte hur många gånger jag har suttit och storlipat när jag läst bloggen om Victor som jag följer. Han dog av cancer när han var 1,5 år.

Min farmor dog av bröstcancer, var så ung så det ända minnet jag har av henne är att hon alltid gjorde två olika satser köttbullar, en med lök i till alla vuxna och så en utan till mig och mina kusiner och så åt hon efter alla andra för hon fick inte plats vid bordet. Haha, en gång blev jag livrädd för hennes löständer som låg i ett glas på toaletten, kan komma ihåg paniken:) Antar att cancer ligger i släkten även om hon är den enda som har haft det, mamografi börjar man väll med vid 23 års ålder så än orkar jag inte oroa mig.
(ett tips, sök inte på ordet "cancer" på google bilder, nasty bilder!)


Jag har ingen koll på vad det är för dag längre, tror jag borde skaffa mig ett jobb. Fastnade i sängen med boken i morse också och gick upp först nu när den var slut så frukost/lunch kanske det är dags för? Träning vid 16 och så ska jag rycka upp mig, hej och hå, leva livet!:D

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0