Sytankar

Ska ju på gala i februari och det står att man ska klä sig i det finaste man har men känner inte för att gå i min balklänning så tänkte sy nånting nytt. En hellång böljande klänning i en ljus färg(ljust aprikos eller ljusrosa)Tyget kommer vara halvt genomskinligt så tänkte ha ett glansigt sidentyg som foder. Fodret ska sluta strax över knäna och vara någon nyans mörjare än det andra. Vet inte hur jag ska förklara resten, iaf så ska en lång tygbit sys fast under bysten och knytas i en stor rosett i ryggen och tyget över brösten ska flätas i nacken och knytas. Får se om jag tar tag i det hela eller om det blir så att jag köper nånting i panik på hm kvällen innan:P Det finns ju typ inga tygaffärer i Jönköping längre och vill inte direkt sy i gardintyg från IKEA!

Jag borde nog åka mot tha friskus place nu för jag har några ärenden på vägen!
PUSS

Ett litet tillägg! Mitt knä/lår har ryck! I 3-4 dagar nu så har jag haft sånna där nervryckningar flera gånger i timman. Fick en sån spelndid idé att jag ska lura någon att jag är gravid för om man håller handen där det rycker så känns det som någon sparkar där inne. Fast då måste man komma på en bra anlednign till varför dom måste blunda(så dom inte ser att det är ett knä/lår de håller på:P)


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej du! Trevlig blogg! Ett litet tip: Stof&Stil! Butiken finns i Malmö men de har även katalog och säljer över Internet! Dom har huuuuur mycket tyger som helst till otroliga priser! Lycka till!



/Tomelilla Marie

2010-01-13 @ 16:17:10
Postat av: ida

hahahaha muuuums ! ;)



oj kan du sy så bra att du kan sy en hel klänning? där ser man, du har dolda talanger =)

2010-01-13 @ 17:10:45
URL: http://idapida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0