Återigen ägare till en fungerande bil!

Upp klockan 6 i morse för att köra bilen till verkstaden. Kändes sådär när klockan ringde:p Har återigen suttit i skolan hela dagen och jobbat på arbetet och man får helt klart syrebrist i dom här salarna som har fönster som inte går att öppna!

Väl på verkstaden igen så har de bara bytt en tändhatt(?) men det var bara att snällt betala 1.600 för arbete och diagnos också.  Skönt iaf att ha en bil igen, trots det sjukt höga bensinpriset som jag upptäckte när jag skulle tanka på vägen hem. Inte direkt nått jag reflekterar över när jag inte ska köpa nån benisn.

Nu ikväll har jag först köpt mig ett par Reebok Easytoneskor med Elin som jag ska ha på Liseberg i sommar. Lika bra att få så mkt träning man kan när man ändå ska gå runt hela tiden:) Hade en kupong som gav 100 kr rabatt och så var det en liten obetydlig del på skon som hade lossnat så jag fick 15 % rabatt också så istället för 1100 blev det 835, så ett riktigt kap:)


Vet inte om jag sagt det? Men min kameras skärm är iaf krossad så ser inte ett skit när jag tar kortet vilket gör det lite svårt att sikta:P Ännu en lite fetare utgift som väntar nu när jag ska köpa en ny. Såg idag att jag bara kommer ha 2.000 kvar efter hyran som dras 2 maj, vilket alltså ska räcka till den 25 maj, då man dessutom bara får halva lånet och bidraget. Första lönen kommer ju inte förens i juli förutom typ 2.000 i juni som räcker till halva hyran:P så det blir nog till att nalla lite av sparpengarna:P

Vad mycket snack det blev om pengar här nu, måste bero på att jag läser ekonomi. Tycker verkligen att det är kul! Nu har vi precis börjat med kalkyler och räknar på personalkostnader och jag kommer på mig själv med att räkna på saker hela tiden:)

Sen tog jag och elin iaf en fika på Evas Paley, åt en jäkligt god blåbärspaj vilket gav mig inspiration till att nån dag snart plocka upp mina blåbär ur frysen och göra mig en egen paj!

Nu sitter jag här och gäspar i kapp med mig själv.

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0