Produktivitet

Idag har varit en produktiv dag. Åkte till pappa igår låg ute i solen ett tag och latade mig precis som det ska vara. Borstade Dixi också och "tömte" borsten gång på gång utan att hon slutade fälla så tillslut gav jag upp:P Diesel är inte lika mkt att borsta på men det kanske man borde gjort också, han som ska ställas ut om ett tag. Lilla killen kommer bli heltokig bland alla hundar, han som aldrig träffar andra hundar och knappt träffar fler är 5 pers på en vecka. Sånt som liksom tyvärr tillhör att bo på landet.

Idag har jag iaf hunnit spola av hela "växthuset"(ser ut som ett stort växthus fast istället för plantor så är det ett stort bord och stolar och soffa och fåtöljer och det är vårt nr 1 hängställe på sommaren), spolat av möblerna och så torkade jag och satte dit alla dynor. Vidare ut till grönsakslandet där jag rensade bort allt ogräs och plockade en fin bukett med påskliljor. Sen satt jag i solen och skar klyftpotatis åt 8 pers eftersom pappa och C har middag ikväll.

Fick skjuts av C in till Jönköping där jag hämtade min kära dator som jag av någon outgrundlig anledning glömde hos mamma och sen vidare till Twin där jag och Janina åt middag och drack cider. Fick en försmak av hur det kommer vara i Jönköping i sommar och jag kommer helt klart sakna det.
nu sitter jag här på en trång Swebus-buss och längtar hem till lägenheten. bus4you var fullbokat och jag blev bitter. Nu kör vi iaf upp på motorvägen precis och det är lite mer än hälften kvar...

Plugg imorgon, gud vad jag längtar.............not.

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0