Skärpning kvinna!

I det arbetet vi gör nu (som jag fick damp på innan) så pratar vi en hel del om nyckeltal. Nyckeltal är en siffra som man tar fram som i ett sammanhang med andra nyckeltal kan ge svar på olika relationer. Tex sjukfrånvaro i relation till kön. Och just den relationen sitter jag och kollar på nu och blir så irriterad på att kvinnor är sånna mesar. Vår sjukfrånvaro är avsevärt högre än männens. Vad kan vi skylla det på? Mensvärk? Sen så tycker vi själva att vi mår psykiskt dåligt oftare om man jämför med männen. Skärpning. Snacka om att vi ibland gör oss själva till offer i denna jämställdhetskarusell:P

Har precis käkat upp pizzan som blev över från min och Lisas svullokväll igår. Jag var faktiskt ute och sprang(?!) och sen när jag kom hem igen så mötte jag Åsa och tog en promenix med henne till Ica och råkade köpa en Cola som nog kan ha varit det godaste jag druckit på år och dar!!

Jag och lisa kollade iaf på Liar Liar. I like it a lot!!

Bilder från i fredags:


Haha, jag fick nått ryck och höll om Johannas fina lilla haka:P


Välkomstshot, en jäger till envar:P


Jag och Jojjot dör lite halvt åt något som säkert var sjukt tråkigt. Iaf om man ska lita på Ylvas min!


Mums...


Sen skulle vi leka hårreklam, gick sådär...


...


Tanken var att våra svullna fötter skulle bli fina igen...


..men det spårade:P


och jag hamnade på marken:)

Kul kväll som slutade på Yaki Da!

PUSS


Kommentarer
Postat av: ida

JA! men imon kommer du hit säger ryktet (aka john!), wiiiie =) jag ska nog ev hänka med er o träna!!



haha jag älskar den bilden när du ligger upponer, galet rolig!!

2011-04-20 @ 20:46:28
URL: http://stjarnoga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0