Vuxenpoäng?

Snön yr ner utanför, gud så trevligt, precis vad jag önskade mig! men det är nästan +3 ute så tror inte det lägger sig:)

Jag sitter här med lite papper från banken. Det handlar om återköp av aktier och säljrätter. Jag såg ut som ett frågetecken när jag läste detta så var tvungen att ringa pappa och fråga vad jag skulle göra:P Kanske dags att växa upp och kunna hantera sina egna aktier? Nu sitter jag iaf och ska sälja mina säljrätter. Beroende av hur många säljrätter man har så kan kan man sälja ett visst antal aktier utan en avgift som kallas courtage. Så folk kan köpa mina säljrätter för att sedan kunna sälja sina aktier. Hänger ni med? Säkert flera av er som redan kunde allt det här som var smarta och gick kursen i aktiekunskap i gymnasiet!


Det ser väll kul ut?

Har precis diskat och nu ska jag plugga innan det blir träning i eftermiddag!

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0