Dubbel bokföring

Måste säga att dubbel bokföring låter sjukt tråkigt, men jag tycket just nu att det är så sjukt skönt att jag har förstått hur allt med Debet, Kredit, Utgående och Ingående moms, mm, mm hänger ihop att det är jättekul! Var på dåligt humör redan när jag vaknade idag och att jag inte förstod ett skit på föreläsningen gjorde inte saken bättre. Satt hela vägen på spårvagnen och tänkte på hur arg jag var utan att veta vad jag var arg på och såg framför mig hur jag fick U på tentan, hur allt som kunde gå åt helvete gick åt helvete. Kom hem, bakade en kladdkaka, somnade i två timmar och blev väckt av Linda som påminnde om att vi skulle träna box om 20 minuter. Så det var bara att svira om och ge sig iväg, kändes som bomull i hela huvudet.

Bra att avreagera sig lite tror jag och nu när jag satte mig med böckerna så klarnade det mesta. Vilken helvändning! Dock fortfarande på lite halvudda humör och sötsuget har bytts ut mot illamående som kommer i vågor.

Imorgon är det iaf dags för ett nytt faddermöte och sen ska jag hem och plugga eftersom jag absolut vill ha VG på tentan. Och min grupp fick 11/15 på personalekonomin så detta kan gå vägen med hårt slit!

Förra gången jag var hemma samlade jag på mig lite växter från mamma och fick en tomatplanta av mormor och morfar så har nu väldigt mkt levande på mina 25 kvadrat. Hela 7 växter! Bland annat min fina orkidee som jag fått att blomma igen!


Den har fyra stänglar, stängler, what ever, och alla har blommor!


Min fina tomatplanta som växer sjukt fort! Ingen tror att jag kommer lyckas få den att producera tomater, men jag ska allt visa dom!


Har även sått lite basilika i en kruka. På runt 5 dagar har de växt upp så dom syns!

Nu ska jag sova, kan inte fatta att jag är så trött hela tiden. Behöver bli kär så jag kan leva utan sömn och mat!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0