Födelsedag, på födelsedag

Har säkert sagt det innan, men jag säger det igen. Släkten är inte överdrivet bra på att skaffa barn utspritt över året så nu i helgen har det firats 3 födelsedagar.

Torsdagen åkte vi till mormor och grattade på födelsedagen trots att hon är en lite tråkis och avböjer firande i tidnignen. Dock fyller man bara 75 en gång i livet så vi ignorerade detta och hjälpte oss själva till en god kaosartad kvällsmat hemma hos dem. Haha, måste säga att jag älskar min släkt. Vi är inte många, men vi hörs och det är full rulle heeela tiden:)

Hos mormor och morfar<3


En lagom lam maria, mormor och marie:)


Fredagen var totalt tillägnad Stina och vi har långpicknick i Stadsparken med utsikt över Vättern. Picknicken flyttas dock till bilen tillslut pga en regnskur. HON gav dessutom MIG paket när vi sågs. Fick snyggaste trosorna ever, från Victorias Secret och så en hudkräm och en dushgel. Underbart och härligt att ha henne hemma igen, men det blir inte långvarit då det vankas utlandsflytt å det gäller att ta tillvara på varje minut!

haha, bra siktat! Tror ni jag kommer hinna lära mig att sikta utan display innan jag köper(kanske får en i födelsedagspresent?) en ny kamera?

Då dagen idag är full av aktiviteter så gav jag och mamma Tuva lite presenter igår. Bland annat tog vi hål i hennes öron och så fixade vi håret hos en frisör. Ni skulle sett den nervösa/spända/överlyckliga minen när han sätter pistolen vid hennes öra. Lite smärta och sen stoltaste flickan i världen när det var klart:D


På gång, spänd!


Klart!


Fredagkväll bjuder mormor på middag på Hasse på sjökanten. Sjukt god mat och underbara efterrätter. Jag iförd långklänning och mina nya klackar dagen till ära.

Imorse var det skruttans tur att fylla 10! Födelsedagsfrukost med kära släkten. Bordet var överbelamrat med allt man kan tänka sig och hela massan fraktades sen till en hemlig överraskning och en florist och där fick alla fixa var sitt blomsterarrangemang. Nu har vi en välbeövlig paus i helgplanerna och kl 17 ska Tuvas kör+massa andra körer sjunga med Molly Sandén i kyrkan, födelsedagspizza efter det och ikväll är det schlagerparty á la John!

Min kreation!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0