Slottsskogen+Helena+Maria=Sant

Dagen idag började inte bra.
Jag försover mig.
Jag hinner ändå fixa kaffe i en termos och tar mig till vagnshållplatsen och står där och väntar ett tag och förbannar vagnarna för att de just idag verkar gå jävligt sällan tills en man upplyser mig om att hållplatsen är indragen idag och att det finns ersättningsbussar.
Sen hittar jag inte hållplatsen direkt och när jag gör det så får jag vänta 10 min innan den kommer.
Går på och får reda på att den bara går en hållplats för från nästa hållplats går vagnarna igen.
Hade tagit mig 3 min att gå dit!!
Sen är föraren sjukt seg så jag hinner missa en 11 och får ta 6an, byta till 7an, och sen byta till 3 an och ändå inte komma så långt som jag hade kunnat med 2an, som dock hade en väntetid på 12 minuter! Fatta att det tog mig 4 fordon för att komma in till Linné!

Efter detta helvänder min dag och blir jävligt underbar. Tack som fan! Vet inte vad jag hade gjort annars.

Underbart sällskap i form av Helena. En Slottsskog, en filt, kaffe(med mjölk som jag tog med i en egen flaska:P), pistachnötter, fina pojkar i massor att vila ögonen på och en gassande SOL! Att det blev lite ekonomiplugg på det var inget som drog ner min dag. Vi fick sällskap av 2 väldigt trevliga tjejer från helensa klass som så alla pluggade ekonomi. Min var dock en ANING lättare, tur det!




Haha, detta känns ju med typiskt! Har ju varit lite dåligt med bilder i bloggen och nu skulle ni få se några, och då har blogg.se stora problem verkar det som. men de kommer helt enkelt imorgon:)

Imorgon är första föreläsningen i företagsekonomin och den boken är ju så kul att läsa så jag ser fram emot detta riktigt mycket. Att Helena är en jäkel på att förklara och hjälpte mig lite idag gör inte saken sämre. Undra hur många gråtfärdiga samtal hon kommer få av mig den närmsta tiden?!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0